Dockan Anita/fortsättning

Idag har jag påbörjat lagningen av dockan Anitas huvud. Jag tog kontakt med en dockdoktor som gav mig ett kostnadsförslag på 1000kr för att laga dockans huvud. Dockdoktorn sa att celloid åldras och att hon kommer att gå sönder igen=ingen ide att laga henne. Jag är envis och tänkte att jag får försöka själv, har läst allt om spackel på nätet. Idag efter jobbet så körde jag till Biltema och började fråga personalen efter råd och fick många förslag. Till slut kom det en tjej som tyckte att mitt projekt verkade roligt. Vi enades om att jag skulle prova kemiskt träspackel, det går att måla och slipa. När jag kom hem tvättade jag Anita med lacknafta och tejpade över sprickor och hål med sidentejp. Sedan blandade jag kittet som är ett 2 komponentskitt. Jag kavlade ut det med en glasflaska och täckte lagningarna i kanterna jämnade jag ut materialet så mycket jag kunde. Hör och häpna efter en timme hade kittet härdat, det fungerade. Nu återstår slipning, det är långtifrån perfekt men hon är hel utan hål jag har gjort ett nytt skal. Det blev faktiskt bättre än jag trott. Nu har jag ytterligare efterforskning att göra innan jag bestämmer mig för vilken färg jag ska måla huvudet med. Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Inger

Det ser ju jättebra ut! Vilka solbrända armar hon har!! :))
Kram

Svar: Dockan är ett hopplock redan från början Kram
Lantlivs Mia

2012-08-14 @ 22:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0