"Mini höns"

Mina kycklingar har utvecklats till "mini höns". Jag trodde de skulle bli enfärgat svarta, de har blivit spräckliga eller vattrade som min väninna säger. Varje fjäder ser ut som om den handmålats. Det är svårt att göra dem rättvisa med ett fotografi.
Min nya grönsaksbädd. Jag har redan sått vintersallad, rose´sallad, salladslök och vattenkrasse alla lämpliga för höstsådd. Impecta säljer nu fröer som är speciellt lämpade för höstsådd. Jag sådde även sallad i växthuset, tänk om man kunde skörda salladunder vintern.
Vitlök som som planterats för några veckor sedan har redan skjutit upp skott. Jag köpte dyr sättlök men den har inte kommit upp. De här plantorna kommer från en vanlig "affärsvitlök".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0