Nostalgi

 
 
Brösarpsstation här kan man åka tåg med ånglok längre fram i sommar.
Så många minnen den gamla vågen väcker. Alla resor till mormor och morfar med tåg, känslan när man fick en egen (vikt) biljett. Jag är ofta nostalgisk och tycker generellt mest om gamla nötta saker som använts av generationer och har en själ. Kanske skulle min blogg heta "En känsla av nostalgi".
Biljettluckan talar för sig själv.
 
Känner ni igen er? Självklart blev det en tur till Mandelmanns igen. Persiko,mandel och aprikosträd i full blom.
 
De söta Linderödssvinen lever ett lyckligt liv, de får böka i jorden precis som grisar ska göra.
 
 
 
Årets ankor njuter av sitt liv vid dammen.
Svartkål (tror jag) och purjolök. Måste prova att så svartkål kan passa att ha i rabatterna tycker jag, förena nytta med nöje.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0