Såpskurat

Igår var jag och min dotter och fyndade på Murarebackens antikt igen. Ett soffbord i jugendstil blir dotterns examenspresent när hon tar sin sjuksköterskeexamen i januari.  Vi började diskutera såpskurat, så jag tänkte visa er hur jag gjort med mitt soffbord.  Svårt att fotografera med blixt men alla har vi samma problem. Bordet har jag haft i fem år jag skurar det med såpa och kallt vatten. Just nu är Grumme cirtonsåpa min favorit. Jag häller ut ymnigt med såpa på bordet och arbetar in det med kallt vatten blöter trasan flera gånger och sedan får det torka. Alla fläckar går bort ringar efter glas, köttfärssås, kritor, ja allt.  Såpan i det understa skiktet skyddar och aktiverars när du skurar igen, en bonus är att hela huset luktar rent.
Nu har jag även såpskurat mina nya bänkskivor, vågade inte först så jag bonade med trävax, tyckte inte att det fungerade så nu fick det bära eller brista. På lådorna sitter gamla proslinsskyltar med äppelnamn, min julklapp till mig själv.
Grumme citronsåpa min favorit (bloggen är inte sponsrad)! Ha en bra dag nu ska jag jobba två dagar!

Kommentarer
Postat av: Eva

Doftar verkligen gott här hos dig :)
Jag brukar också köpa sån såpa, eller den rosa.

Kramen

Svar: Tack för tipset har inte testat den rosa. Såpskurat är vardagslyx, eller hur:) Kram Maria
Lantlivs Mia

2014-12-29 @ 16:47:25
URL: http://evashem.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0