Kallmangel

En gång om året åker vår gamla kallmangel fram, igår var en sådan dag. Vår mangel står bakom en dörr på verandan när vi inte använder den, vi har så dåligt med förvaring i vårt hus så vi får använda varenda vrå och skrymsle. Ni som bor i gamla hus kanske känner igen er. 
En detalj på mangeln, den är vacker i sig tycker jag och fungerar perfekt. Jag dänker det som ska manglas dagen innan och lägger i en plastpåse så att det håller sig lagom fuktigt. Det blir dukar och handukar vi manglar inte lakan eftersom det är lite omständigt att ta fram mangeln. Det krävs två stycken för att mangla en som vevar och en som matar in det som ska manglas, teamwork hihi.
Det blir mer plats i linneskåpet när allt är manglat. 
Mitt linneskåp som var den första gamla möbeln jag köpte för 31 år sedan. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Skorpan

Tjusigt skåp! Jag har ett något mindre så mina dukar får allt samsas i en gammal byrå:)

2014-10-02 @ 14:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0