Takrosett och bröd!

För ett tag sedan hittade jag denna vackra takrosett på loppis för 40 kr. Mitten på rosetten var trasig, tyvärr glömde jag att ta en bild innan jag lagade den. Jag hade gips hemma så jag fyllde igen hålet utom ett litet hål där kroken ska vara. Att fotografera ur konstiga vinklar har min dotter lärt mig. En bonus är att nu får ni se hur min vackra kinaskål ser ut innuti.
Här syns det att jag lagat rossetten, imorgon ska jag köpa färg och måla den hoppas att det kan funka med linoljefärg. Vi får se när vi kan hänga upp den i taket?
Det börjar bli en vana att baka på söndagarna, idag har jag bakat frukt och nötbröd. Viken skillnad på eget bröd och köpebröd.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fin takrosett.den kommer ju att bli alldeles fantastisk,med lite färg. Jag tycker den är såå fin redan.
Brödet ser verkligen aptitligt ut.Frukt och nötbröd är en favorit.Och visst är det stor skillnad på bröd och bröd.
Önskar dig en fin höstvecka!
Kram Margareta

Svar: Du hade också gjort ett fint fynd. Så roligt när man kan hitta bra saker på loppis. Ha en fin höstvecka du med. Kram Karia
Lantlivs Mia

2014-10-05 @ 19:23:53
Postat av: Skorpan

Mmmm, vacker takrosett och vilket bröd sen! Skulle gärna varit granne med dig så jag kunnat smita in och smaka en skiva:)

2014-10-06 @ 12:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0