Skillinge

En mysig dag på österlen igen. Middag på hamnkrogen med underbar utsikt över havet och hamnen.
Promenad i den mysiga byn. Om jag någon gång skulle bygga ett hus skulle jag ha en sådan här dörr, så vackert och smart att ha dörren på en hörna tycker jag. Lägg märke till de franska liljorna som utgör mönster i de frostade glasen och den vackra snickarglädjen.
 
På Kapellgården drack vi eftermiddagskaffe i solen. Vi träffade på en "gammal" arbetskamrat till mig och hennes man, trevligt samtal medan de väntade på att det bröllop de skulle närvara vid skulle börja.
Autentiska miljöer är bevarade på Kapellgården.
Gamla kvarnstenar och andra bruksföremål.
Ett av borden på cafét.
Gammalt bokskåp.
Takbjälke märkt av tiden tand men fortfarande klädd i sin gamla tapet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0