Träd

Jag satte en aprikoskärna för 10-år sedan, idag ett litet träd. De första vintrarna fick plantan tillbringa inomhus på min glasveranda. Jag spräcker skalet försiktigt med en hammare och planterar sedan direkt. Jag beskär trädet ganska hårt då jag vill ha ett litet knotigt träd, beskärning under JAS månaderna rekomenderas juli, augusti och september.
Ett blivande aprikosträd, en kärna jag sparade när vi köpte aprikoser på Sicilien. Plantan är två år och ska tillbringa ytterligare ett par vintrar på verandan. Det gäller att ha tålamod, den som väntar på något gott.......
Mitt mandelträd en överbliven julnöt planterades och här är resultatet. Hör och häpna denna krakmandel satte jag tidigt i våras och redan en så stor planta. Jag drömmer om att ha ett blommande mandelträd i trädgården.
Pelargon från Mallorca årets semesterminne.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0