Gertrude Jekyll

Kanske någon har missat den engelska trädgårdprofilen Gertude Jekyll, som är en av mina förebilder. I denna bok har jag funnit inspiration som jag tydligen lagrat i minnet. När jag tittar i min trädgård finns det rabatter som påminner om bilder från boken.
Gången vid veranda entren påminner mig om en engelsk brokig rabatt.
En underbar bild med pastelfärgade stockrosor.
Grönsaker och blommor blandat, så vackert men också funktionellt. Man slipper bar jord och sparar därmed ogräsrensning samtidigt som man tar vara på all plats i rabatterna.
Vitlöksskörd. Vitlöken som blev av min utsädeslök så fina och stora. Två stycken ska jag så igen till hösten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0