Söndagsnytt!!!!l

I helgen besökte jag Murarebackens antikaffär igen. Titta vad jag fann helt oplanerat ett impulsköp, en gammal gaslykta såååå fin, kunde inte låta bli. Gick dit för att köpa en annan sak som jag ska visa senare och kom hem med denna skönhet. Nej jag var hemma en vända med mitt första fynd och så tänkte jag, en sådan lykta hittar jag aldrig igen.
Välvt handblåst glas med ojämnheter som silar ljuset så vackert. Det bästa av allt den är gedigen gammal med all denna patina.
Ser ni den fina porslinsplattan bakom ljuset. Tom ljudet när jag öppnar luckan är underbart.
Jag har svärtat vedspisen i helgen eftersom vi använder den flitigt på vintern blir den matt och sliten. Jag lagar mat på spisen vintertid, det är en riktig trotjänare.
Mormors gamla plättjärn har fgått komma fram igen. Lev väl, var rädda om er och varandra!!!

Kommentarer
Postat av: Skorpan

Vilket fynd! Jag har en likadan kolhämtare, skrattar högt varje gång jag hittar alla dessa likheter mellan våra hem:)

2014-11-10 @ 12:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0