Färdigt!

Idag kom vår takrosett på plats och den höll! Gips är ett mycket ömtåligt material eftersom rosetten är både gammal och lagad höll vi andan innan vi fick den på plats i taket. Visst syns lagningen i mitten  om man tittar noga, men alternativet var att slänga den (inget alternativ i mitt tycke). Jag målade med linoljefärg en chanstagning ingen i färgaffären ville rekomendera att göra så. Min tanke var att färgen skyddar gipsen och det verkar fungera bra.
Så kom lampan på plats igen visst gifter de sig fint med varandra. Ännu finare hade rosetten gjort sig på ett vitt putsat tak men man kan inte få allt!!!
Lampan dammad, prismorna putsade och skruvarna övermålade jag är så nöjd. En gammal trasig takrosett fyndad på loppis för 40 kronor fick nytt liv. Ha en bra dag!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sååå bra det blev! Rosetten är ju som gjord för lampan.
Fortsatt trevlig helg !
Kram. Margareta

Svar: Ha en trevlig helg du med!!!Kram Maria
Lantlivs Mia

2014-10-11 @ 13:09:10
Postat av: Skorpan

Så himla snyggt! och med den lampan till helt magiskt, det är annat än min frigolitrosett:)

Svar: Jag kan inte fatta vilken tur jag hade närjag hittade rosetten, men det är väl det som är tjusningen med loppis. Frigolit är också fint!!!! :)
Lantlivs Mia

2014-10-12 @ 12:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0