Tassavtryck i mitt hjärta!

Vår "gamla" katt Bamse finns inte med oss längre men jag vill ändå skriva om honom, det är nu två år sedan han gick bort. Bamse föddes i grannhuset det var min dotter som såg att det fanns massor med kattungar som sprang ut och in genom en liten lucka i garaget. Vi frågade om vi fick köpa en och det fick vi en krona kostade han. Vid den tidpunkten studerade jag och var hemma mycket Bamse var vid min sida hela tiden en liten boll som låg bredvid mig i kökssoffan. 
Så klok och vacker. Bamse kunde klockan? varje morgon satt han vid trappan och väntade på min man när han gick och hämtade tidningen, varje dag satt han och väntade på barnen när de kom från skolan. När vår son slutade frirtids så var det Bamse som var hans trygghet när han kom hem,han var inte ensam. Han patrullerade tomten gick aldrig ut på vägen, han var en mycket trogen vän.
Bamse blev 13 år han föddes i grannhuset och dog här hemma lungt och stilla av naturliga skäl. 
Några månader innan Bamse gick bort gjorde jag tassavtryck i gips på våra katter. Bamses avtryck är längst ner till höger. Vi saknar dig du gav oss så mycket glädje!!! Tack för att vi fick vara din familj!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Skorpan

Men åhh så fin och rörande liten berättelse. Han ser så klok och go ut din Bamse. Jag har haft flera katter i mitt liv och vissa utmärker sig verkligen lite mer än andra. Så fint med tassavtrycken, så skulle jag också vilja göra, hur gjorde du? Tassavtryck i hjärtat har jag också:)

Svar: Jag gjorde saltdeg och la botten på en engångs kaffemugg och tog avtrycket där, hällde sedan i gips det gick bra katterna protesterade inte alls. Mvh Maria
Lantlivs Mia

2014-10-01 @ 14:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0