Jugendrosor

Flitens lampa lyser och en av mina ideér håller på att ta form. För 25 år sedan broderade jag fyra gardinlängder med jugendrosor, de sista 23 åren har de legat i linneskåpet. En av anledningarna till att jag inte använt gardinerna är att de var för korta till fönstren i mitt nuvarande hus. I somras kom jag på att jag kan göra längderna till knytbandslängder då vinner jag lite längd, jag köpte vita bommullsband på Jysk. Imorse sydde jag på banden på maskin, sedan tvättade jag längderna i tvättmaskinen i mitt nya flytande tvättnötstvättmedel. Förr hade jag tvättat länderna för hand, sytt fast banden för hand men jag har blivit klokare mer rädd om min tid.
Så här blev det med bommullsbanden, helt ok tycker jag, längden blev perfekt.
Mönster detalj. Tidigare var jag så rädd för att gardinerna skulle bli blekta men nu tycker jag bara att det är vackert. 
Vansinnigt att låta de vackra längderna ligga i linneskåpet, jag är så glad att de nu är på plats som prydnad i mina fönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0