Julafton!

Jag fick ett paket häromdagen från en nätbutik som heter Hemgjord http://www.hemgjord.se. Jag köpte för första gången förpackningar till mina hemgjorda salvor, lypsyl och deoderant. Även lite andra produkter följde med beställningen. Det känndes som rena rama julafton!
Jag provade att göra deoderant efter ett recept jag hittade på nätet. Det blev deostick som fungerar perfekt har testat några dagar. Fräsch hela dagen bättre än de deoderanter jag köper i hälsokostaffären. 
 
Recept
 
Hemgjord deoderant
30g cocosolja
30g cocosfett
20g bivax
30g arrowrootpulver
3-4 tsk bikarbonat
10ml eteriskolja citron
några droppar eteriskolja ylang ylang
 
Smält de tre första ingredienserna i en gryta, tillsätt arrowrootpulver och bikarbonat medan du vispar och till sist doftoljorna. Häll i förpackningar och/eller burkar. Jag tog även lite sheasmör i blandningen men det går lika bra utan.
Lycka till att prova hur enkelt som helst!!! Doderant utan alminium.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0