Helgens bestyr

 
I helgen var jag och köpte en ny kamera, har haft lite otur med mina kameror så länge nu har jag "harvat" mig fram med en gammal modell. Jag har inte kunnat zooma eller ta närbilder så nu hoppas jag på bättre bilder i bloggen. Ni får väl se om det märks skillnad?
Jag tjuvstartade våren med penseer som fick pryda mitt gamla slagbord, sååå söta.
I trädgården blommar massor av snödroppar och krokus. Hoppas på fint väder nu ska löven bort.
Tomatplantor och chili trivs på verandan.
Jag har provat på att göra eget bodybutter, väldigt lätt att göra.
Smält cocosolja och någon neutralolja tex olivolja, rapsolja i en gryta låt svalna tills det stelnar i kanten och blir grumligt, vispa sedan fluffigt precis som när du vispar grädde men det tar längre tid. Proportionerna på oljorna ska vara 75% cocosolja och 25% neutral olja. Jag tog olivolja med mynta som jag gjorde i somras.
Återvinning på hög nivå jag använde en tom burk som tidigare innehöll bodybutter. Hudvårdsprodukter man kan äta.  Bodybutter som fungerar bra lite fetare än det jag köpt, huden så mjuk, bara att prova. Lycka till!
 
 

Kommentarer
Postat av: När Annie fotograferar i Kalifornien

Nice!! Riktigt kul jue!

2015-03-04 @ 06:39:24
URL: http://narannie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0