Trädgård=kärlek

I helgen har jag slagit vår lilla äng med lie. Jag älskar att uppleva lantliv på riktigt även om det är i miniformat. Tankarna vilar allt fokus på lien. Resultatet blir naturligt och mycket vackert, inte alls avhugget och kalt som det blir med röjsåg. Jag har läst att röjsågen sliter av örternas rötter och rötterna vill man ju bevara. I förgrunden mitt aprikosträd, jag satte en kärna för 9 år sedan. Trädet har klarat 3 vintrar på friland, min stolthet.
Hösthallonen ger riklig skörd, vi har både röda och gula hösthallon.
Tyvärr är bilden suddig men man kan se färgen iallafall.

Kommentarer
Postat av: Inger

Vilken underbar trädgård du har!! Jag behöver låna åkgräsklipparen nån dag för fritidsgräset växer som bara den hos mig! :)
Kram Inger

Svar: Ja du fritidsgräs är inte att leka med!!!Kram
Lantlivs Mia

2013-08-25 @ 17:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0