Äntligen!

Plötsligt är våren här på riktigt. Skånsk nunneört en gåva från en arbetskamrat.
Rabarbern luras att komma upp lite snabbare om lägger en kruka eller spann över plantan, ett gammalt knep.
Plantan kommer från en släktgård och är därför extra kär.
Persikoträdets knoppar slår ut vilken dag som helst. Vitlöken har fått ett täcke av gräs för att hålla fukten lite bättre. 
Vårt nya hallonland som vi grävde och planterade i fjol.  Min väninna Maria har lärt mig att spaljera hallonen på detta sätt. Spaljeringen ökar avkastningen betydligt och gör att det blir ordning och reda bland hallonen, ganska fint tycker jag. Vi valde att plantera mormorshallon för smakens skull. 
Den dubbla svalörten som växer i ängen liknar små näckrosor.
 
Min favoritprimula som en gång hjälpte mig med färgsättningen på huset. I ren desperation, efter att ha provmålat med många olika nyanser tog jag blommor och la mot en provbit av taket. Vips så visste jag vilken färg jag skulle välja. Det blev ljus gullockra, tack du fina lilla blomma! Ha en bra lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0