Näckros och husängel

Min rosa näckros blommar för första gången i dammen. Tålamodet hade nästan tagit slut vad gäller näckrosor. Nu är vi inne på tredje plantan och äntligen efter tre års etablering blommar den, väl värd sin väntan.
En liten oansenlig damm har fått sin juvel.
 På en utflykt till Ystad hittade jag denna söta ängel. I Ystad finns ett hus som kallas Änglahuset, ett korsvirkeshus med massor av änglar utskurna i träbalkarna. Tyvärr hade jag inte kameran med mig på utflykten. I en hantverksaffär säljer man änglar gjorda av en lokal konstnär, just med änglarna från 
änglahuset som förlaga.
Änglarna sägs skydda huset och dess invånare. 
 

Kommentarer
Postat av: Marika

Hi! Jag var i Ystad för några år sedan och såg dessa underbara husänglar i den lilla butiken på gården. Jag köpte aldrig någon ängel och det har ångrat sedan dess. Vet du namnet på butiken? Tyvärr så kommer jag inte själv ihåg det.
Hälsningar Marika

2017-09-05 @ 14:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0