"Nya" antika järnsängar

För några veckor sedan hittade jag en annons på Blocket, en mycket trevlig dam, sålde antika järnsängar. Jag tog kontakt,sängarna fanns i Åre och vi började resonera om att göra affär. Säker betalning via blocket och transport via schenker och på den vägen blev det allt fungerade perfekt. 
 
 
 
Nu står sängarna i vårt sovrum. Sängarna var för korta för våra madrasser så min snälla man lämnade in dem igår och fick dem förlängda med 8cm, färdiga redan idag. Överkastet som mormor virkat till mig kom verkligen till sin rätt.Vi är så nöjda en dröm som blev sann. Inatt sover vi gott.

Lite skavda, sneda och vinga och alldeles underbara. Vilket hantverk en säng som håller i över 100 år det kallar jag kavalite. Sängarna kommer ifrån en gammal prästgård i Uppland, kul med en historia.
Massor av fina detaljer sängarna vilar på porslinshjul . Jag har köpt hjulkoppar i antikbehandlad mässing för att skona våra trägolv. Nu börjar jakten på "nya" sängbord, fortsättning följer. Två inlägg samma dag hör inte till vanligheterna. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Inger

Sååå fantastiskt fina!! Passar perfekt i ert hem! Dom är redan välsignade så ni sover säkert gott!! :))
Kram

Svar: Vi har sovit så gott i natt! Kram Maria
Lantlivs Mia

2014-08-05 @ 19:25:32
Postat av: Maria Sonestad

Skulle naturligtvis skriva en kommentar också...hahahaha. Det blev jättefint med den nya sängen!!! Kram

Svar: Tack så mycket! Vi är jättenöjda Kram Maria
Lantlivs Mia

2014-08-05 @ 20:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0