Glad Midsommar!

Som bekant frossar jag i rosor midsommartid. Dagen har innehållit en utflykt till Österlen, igen. 
Idag har vi köpt ett träd, äkta Päronkvitten till ett pris av 295 kr ett riktigt fynd. Jag ser fram emot att kommande år koka marmelad och gele av frukterna. Blomningen är vacker och en enda frukt sägs parfyrmera ett helt rum. Päronkvitten är svårt att få tag på vi är så nöjda. Jag hade lovat min man att det var det sista trädet som vi skulle plantera, hm, jag tror inte att han trodde mig. Jag har ju två små träd i växthuset som jag dragit upp från kärnor ett aprikosträd från Sicilien och ett mandelträd.
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Hej!
Jag hittade in hos dig tack vare att lämnat din adress efter en kommentar hos mig(Fållorna).Så trevligt och fint du har det. Detta med höns tilltalar mig mycke. Vi hade det förr.Intressant med örter som man kan använda till så mycket. Jag hoppas att jag bättrar mig,vad det gäller att ta vara på .....Det är ju så värdefullt.Jag blir iallafall inspirerad av andra.
Jag tittar in till dig fler gånger.
Kram Margareta

Svar: Hej!Så roligt att du tittade in till mig, jag har följt din blog länge och fått mycket inspiration där. Mycket av min inspiration vad gäller att ta till vara kommer från Mandelmanns trädgårdar och deras bok Självhushåll på Djupadal. Ha det så bra!
Mvh Maria
Lantlivs Mia

2014-06-21 @ 20:36:18
URL: http://fallorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0