Mer inspiration!

Idag har jag skördat kryddor för att göra mitt eget örtsalt. Gräslöksblommor för mild löksmak jag älskar när man kan ta tillvara alla delar av en växt. Basilika, mejram, salvia, rosmarin och timjan. Jag tänker använda kryddorna till vinten då sommaren känns långt borta.
Jag har skördat min första vitlök idag, kunde inte hålla mig längre. Jag satte en vanlig köpelök och en utsädesvitlök i höstas. Denna vitlök kommer ifrån en köpelök och är så fin, trots att man inte rekomenderar att sätta något annat än utsädesvitlök. Jag ska vänta ca en månad sedan ska jag skörda all vitlök.
 
Jag har även skördat och torkat citronmeliss som ska användas till te. Enligt örtmedicinen har citronmelissen blodtryckssänkande egenskaper.

Kommentarer
Postat av: Inger

Du är helt otrolig!!! Jag skördade min spenat idag...tyvärr lovade jag dig för mycket..förlåt....det blev 2 påsar som jag lagt i frysen:)
Kram

Svar: Jag visste att spenaten krymper oerhört mycket. Njut av din skörd!Kram Maria
Lantlivs Mia

2014-06-06 @ 17:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0