Självhushåll

Idag har jag gjort slut på de oljor som jag hade i kylskåpet sedan i somras. Oljorna har blivit salvor, de små burkarna och burken med grönt lock innehåller ringblomsalva. Salvan som är grön innehåller mynta och är tänkt som fotsalva. Nu är mitt förråd av örtoljor slut och jag känner mig lite fattig i väntan på att förrådet fylls på i sommar.
Jag har skördat mina rabarber, ingen stor skörd men efterlängtad. Jag har gjort Solskensmarmelad, sommar på burk. Jag lägger rabarber i en marinad av citronsaft,vaniljstång och syltsocker.
Man silar av vätskan efter ett halvt dygn och kokar ihop lagen, till sist tillsätter man rabarbern och kokar den mjuk.
 
Färdigt! Njuuuuuut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0