Min blogg

Det här med bloggen och så!

 

Jag har funderat hit och dit på vad min blogg betyder för mig, om det är ett bekräftelse behov eller vad? Jag läser för tillfället en bok som heter Vägra följa John i den står det att man ska/bör blockera allt negativt nyhetsflöde. Jag tror att läsa andras bloggar ger mig ett positivt flöde, för med heminredning följer ofta det här med att se det lilla i tillvaron ta till vara på det som är positivt osv. Jag har alltid älskat att skriva men har haft svårt att våga pga Jante osv som vi väl alla har att brottas med. Bloggen har gjort att jag vågat ge mig ut i cybervärlden med mina inlägg samtidigt som jag fortfarande inte vill att personer i min närhet ska läsa bloggen, bara min familj och mina bästa vänner. Under tiden jag skrivit så har jag börjat känna fast mark under fötterna och blivit modigare och modigare.

 

Om man binder ett rep runt en elefantunges ben och fäster repet vid en påle i marken, lär den sig att den bara kan röra sig inom ett begränsat område.  Många år senare som en kraftfull vuxen elefant, håller den sig kvar inom samma begränsade område när ena benet är fäst vid pålen trots att den har kraft att slita upp ett helt träd med rötterna. Den har betingats att acceptera den påtvingade begränsningen. Deepak Chopra

 

Så när vi går utanför den betingade begränsningen vår så kallade comfort zon så utvecklas vi.

Kontentan av detta inlägg blir att jag kommer att fortsätta blogga och njuta av de positiva flöden det ger mig både i min egen och andras bloggar.
 
Fånga dagen!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Det gör du rätt i kära vän...... fortsätt blogga och njut av de positiva flödena!

Svar: Tack min vän!!! Kram Maria
Lantlivs Mia

2014-11-03 @ 20:52:43
Postat av: Skorpan

Men självklart ska du fortsätta! Jag är såå tacksam över att ha hittat din blogg och en bloggerska som jag verkar ha skrattretande mycket gemensamt med:)

Svar: Tack så mycket Skorpan roligt att du tycker om min blogg:)
Lantlivs Mia

2014-11-04 @ 13:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0