Bolster

Igår tog jag tag i ytterligare ett av mina loppisprojekt. I somras köpte jag fyra bolsterkuddar för 15 kr stycket som jag la in  i vårt uthus. Eftersom jag bestämt mig för att färdigställa alla projekt så fixade jag kuddarna igår. Först sprättade jag upp alla kuddar och tömde fjädrarna i en säck, sedan börjar det jobbiga, efter att ha vänt tyget ut och in, att borsta av kuddarna. Det ryker och man blir full av"flock". Efter att jag borstat färdigt tog jag linoljesåpa på alla fläckar och det var många, in i maskinen 60 grader tvättar med vanligt tvättmedel och en skopa fläckbortagning och hät är resultatet. Rena och fina inte en fläck kvar. 
Jag vet precis var jag ska kuddarna när de är färdiga.
Idag blev det smoothie med egna hallon och vinbär till frukost, lyxigt! Ha en bra söndag!!!

Kommentarer
Postat av: melinda

vilka söta bilder du har tagit :D smoothien ser riktigt god ut :D

Svar: Tack så mycket Melinda! Jag älskar smoothies :)
Lantlivs Mia

2014-10-19 @ 10:22:01
URL: http://melindaslife.for.me
Postat av: Anonym

Så mycke arbete du gjort med bolsterkuddarna och resultatet är ju fantastiskt fint.Dom ränderna går aldrig ur... Alltid lika fint.
Frukosten ...så lyxig
Önskar dig en fortsatt fin söndag!
Kram Margareta

Svar: Alltid lika kul att se dig här Margareta! Ha det bra! Kram maria
Lantlivs Mia

2014-10-19 @ 14:37:10
Postat av: Skorpan

Så glad jag blir av att läsa hur mycket jobb du lagt ner på det vackra bolstertyget, så skulle fler göra! Var rädd om våra kulturskatter:)

Svar: Visst är det viktigt att bevara de gamla kulturskatterna!!! Jag älskar den äkta känslan som man inte kan köpa för pengar. :)
Lantlivs Mia

2014-10-20 @ 12:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0