Många idéer

Det här syskrinet fick jag av en snäll arbetskamrat! Jag tycker inte om färgen och kände att nu får det bära eller brista, jag målar om skrinet. Jag har länge varit sugen på att måla i en kulör min syster har på ett gammalt skåp. Min svåger skrapade av några flagor till mig från insidan av skåpet som är målat med linoljefärg.
Så här ser skrinet ut inuti. Massor med roliga burkar och sybehör.
Äggskalsblå? Såhär ser det ut målat en gång med färgen jag fick hjälp att ta fram, riktig linoljefärg. Linoljefärg flagnar inte den eroderar, den slits och blir tunnare och tunnare, tom slitaget blir vackert. Det som är negativt med linoljefärg är den långa torktiden ca ett dygn tar det för den här färgen att torka.
Ordning och reda!
Allt samlas på vedspisen. Egenodlad squash, burken med fröer, flytande tvättmedel jag kokt på tvättnötter idag porlinsburk full med mynta till vinterns te osv. Jag ska ge en utvärdering av tvättnötterna så småningom jag håller fortfarande på att lära mig använda dem på rätt sätt.
Till sist mjukpeppearkaka med frosting och gula hösthallon. Ha en trevlig lördagskväll!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0