Nu börjar det!

 
Första pelargonblomman, semesterminne från Mallorca. På Mallorca växte pelargonen som häck.
Lyckoklövern spirar fint, väntar på de första blommorna. 
Jag har gjort egen tacokrydda, så lätt att göra. Jag tycker att den tacokrydda man köper dominerar för mycket så nu ska jag prova egen blandning istället. Jag använde mig av receptet nedan med en viss modifikation.
 

Tacokrydda (ca 2 dl)

2 msk chiliflakes

1 msk lökpulver

1 tsk vitlökspulver

2 tsk paprikapulver

3 msk spiskummin

1 msk havssalt

1 tsk farinsocker

1 tsk oregano

1 tsk svartpeppar

1 tsk cayennepeppar

2 msk maizenamjöl

Mortla de kryddor du har hela och blanda med de malda. Smaka gärna av lite. Häll över i en vacker burk och njut. 

 

 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Så bra tips att blanda till egen tacokrydda.Det blir säkert godare än det som köps färdigt.
Så långt din lyckoklöver kommit. Jag har inte tagit fram mina klöver än.Det är ju så roligt när det börjar spira..
Och pelargonerna .....
Vi fick mycke snö här igårkväll,så plötsligt blev det vintrigt igen.det är ju sånt man räknar med,men ändå är det lite trist.
Ha en bra sista februarivecka!
Kram Margareta

Svar: Jag har provat tacokryddan ikväll lite hetare men inte så dominant jag drog ner lite på spiskummin. Visst får vi räkna med snö än en tid men ändå nu vill vi ha vår. Ha det bra du med tack för att du tittade in!!!! Kram Maria
Lantlivs Mia

2015-02-22 @ 16:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0